(Ses Kayıt) Ses Kayıt yazılımı kurulurken "Setup failed to configure the server. Refer to the server error logs and setup error logs for more information." veya "MSDE kurulumu yapılamadı!" hata mesajlarını veriyor. Ne yapmalıyım?
SQL Server kurulamıyor. C:\Program Files\ dizinindeki Microsoft SQL Server klasörünü silip yeniden yüklemeyi deneyiniz.
(Ses Kayıt) Ses Kayıt programını kurduk. Aktivasyon kodu istiyor. Nasıl alabiliriz?
Bilgisayar ekranındaki 12 haneli "Sistem Seri No" ve cihaz faturasında bulunan 5 haneli "Ürün Kodu" bilgileriyle www.seskayit.net/lis adresinden kendinize üyelik oluşturup, aktivasyon kodunuzu alabilirsiniz. Eğer ürün kodunuzu bilmiyorsanız, (0216) 549 2100 nolu telefonu arayıp cihazınızın seri numarası bilgisini vererek ürün kodunuzu öğrenebilirsiniz.
(Ses Kayıt) "DATA Bağlantı Soketi açılamadı!" veya "Kontrol Bağlantı Soketi Açılamadı!" veya "Bilgilendirme Bağlantı Soketi Açılamadı!"
veya "Bilgi Gönderme Soketi Açılamadı!" Hata mesajı veriyor. Ne yapmalıyım.?
Bu hata mesajlarını "ARGProServis.exe"(ARG-Sunucu Servis Programı) çalışır durumdayken, Sunucu programı (sunucu.exe) başka biri tarafından çalıştırıldığında verir. Servis çalışırken Sunucu programı elle başlatılmamalıdır. Durum çubuğundaki simgeye sağ tıklanarak sunucu programı kontrol edilebilir. Bilgisayar yeniden başlatılırsa sunucu normale dönecektir.
(Ses Kayıt) Arayan numara bilgileri gelmiyor. Neden olabilir?
Sunucu programında Kanal Ayarları bölümünde Caller-ID Aktif () olması gerekmektedir. Ses Kayıt cihazının bağlandığı hattın CLIP özelliği aktif mi? Türk Telekom müşteri hizmetlerinden (444 1 444) öğrenebilirsiniz. Ses Kayıt cihazı dâhili hatta bağlıysa santralinizin arayan numara bilgisini dahili telefona aktarma özelliği var mı? Santral robotunuz varsa hattı erken açıyor olabilir. Türk Telekom arayan numara bilgisini 1. çaldırmayla 2. çaldırma arasında göndermektedir.
(Ses Kayıt) !!! 1 Nolu Cihaz Device IO Hatası!!! , 1 Nolu Cihaz Read Of Device Hatası, 1 Nolu Cihaz Bağlantısı Kesildi. Cihaza yeniden bağlanılıyor.
Hata mesajları veriyor. Ne yapmalıyım?
USB haberleşmesi sırasında çok sayıda veri paketi kaçırıldığında yazılım tarafında cihazların restart edilme işlemidir. Bu hata birden fazla tekrarlanıyorsa; USB bağlantılarını kontrol ediniz. USB bağlantısını yazılımsal (Aygıt Yöneticisinden donanımı kaldırıp tekrar yükleyerek) veya donanımsal (USB bağlantısını bilgisayarın başka bir USB girişinden yaparak) olarak yenileyin. Hatalar devam ederse bilgisayarınızın güç kaynağıyla alakalı bir problem olabilir. USB çıkış akımı yetersizdir. Genelde dizüstü bilgisayarlarda bu problemle karşılaşılmaktadır.
(Ses Kayıt) Program sürekli hışırtı kaydediyor. Ne Yapamalıyım?
Ses Kayıt cihazının adaptörü takılı değildir. Cihazın adaptörünü kontrol ediniz. Uzun süre bu durumda çalıştırılırsa cihaz hasar görebilir.
(Ses Kayıt) Program kesintili kayıt yapıyor (görüşmenin belli bölümlerini kaydetmiyor). Ne yapmalıyım?
Bilgisayarın RAM'i sesleri sıkıştırma işlemine yetmiyor olabilir. Bu durumda ses kayıtları kesikli ve anlaşılmaz bir hâl alır. ARG-Sunucu program ayarlarından; Ses sıkıştırma formatı değiştirilerek düzgün kaydetmesi sağlanabilir.
Ses formatı en az sıkıştırma oranına (IMA ADPCM Sıkıştırma oranı: 2) ayarlanmalıdır. Bu durum kayıtların fazla yer kaplamasına sebep olacaktır. Bunu engellemek için bilgisayara en kısa zamanda RAM veya HDD takviyesi yapılmalıdır.
(Ses Kayıt) Ses Kayıt programp kurulumu yapılırken "BDE is currently running. Install will be aborted." hata mesajı veriyor. Ne yapmalıyım?
Bu hata mesajını BDE kullanan başka bir program (muhasebe vb.) çalışırken program kurulumu yapmaya çalıştığımız için verir. BDE'i kullanan programı kapatıp tekrar deneyiniz.
(Ses Kayıt) Sunucu programında kanal bilgileri görünmüyor. Ne yapmalıyım?
Aygıt Yöneticisinde (Bilgisayarım sağ tık\Yönet\Aygıt Yöneticisi\) Evrensel seri yol denetleyicisi sekmesinin altında ARG USB 1.1 Ses kayıt yoktur.
Cihazın Sürücü dosyaları güncelleştirilmemiş veya yüklenmemiş olabilir. Bu durumda Aygıt yöneticisinde aşağıdaki gibi bir simge gelir.
Sürücü dosyalarını güncelleştirmek için, "USB Device" üzerine sağ tıklanıp sürücüyü güncelleştir seçilir ve Donanım Güncelleştirme Sihirbazıyla güncelleştirme işlemi yapılır. Bu işlem yapılırken Sürücü bulunamadı hatası verirse; C:\Windows\inf klasörünün altında argusbxp.inf dosyası kontrol edilir. Yoksa yazılım CD sindeki E:\sunucu\inf\wxp\multi klasörünün altından buraya kopyalanır. C:\Windows\system32\drivers klasörünün altında argusb2k.sys dosyası kontrol edilir. Yoksa yazılım CD'sindeki E:\sunucu\sys\w2000xp\usb4_0_multi klasörünün altından buraya kopyalanır. Sürücü dosyalarını güncelleştirme işlemi tekrarlanır.
(Ses Kayıt) Telefon açıldığında kayda başlamıyor (Analog Hat). Ne yapmalıyım?
Kayıt başlangıcı türü kontrol edilir. Gelen Çağrı ve Giden Çağrı seçenekleri işaretli olmalıdır. Aranan Numara ve Arayan Numara pasif olmalıdır.
Zaman Çizelgesi pasif olmalıdır.
Kanalların Seviye bölümü kontrol edilir. Seviye değeri telefon kapalıyken 100 ile 254 arası açıkken ise 5 ile 100 arası bir değer göstermiyorsa hat açık kapalı seviye ayarı yapılır.
Hat Açık & Kapalı Seviye Ayarı: Kanal Durumu ekranında en sağda görünen Seviye bölümünde hat açıkken ve kapalıyken birer seviye değeri vardır. Burada yapılan ayar bu iki seviye değerinin arasında olmalıdır. Hat Seviyesi burada belirlediğimiz değerin altına düştüğünde hat açık üstüne çıktığında hat kapalı olarak algılanır. Bu sayede Sunucu programı hattın açık veya kapalı olduğunu algılayabilmektedir.
(Ses Kayıt) ARG-Sunucu programı "Dönüştürücü Sürücüsü Bulunamadı." hatası veriyor. Ne yapmalıyım?
Ses sıkıştırma formatı kullanılan işletim sisteminde tanımlı değildir. Program ayarlarından başka bir ses formatı seçilmelidir.
(Ses Kayıt) Ses Kayıt İstemci Programında arama yaparken "Invalid argment to date encode." veya "9/ is not a valid integer value." hata mesajlarından birini veriyor. Ne yapmalıyım?
İşletim sisteminin Tarih Formatı veya Tarih Ayıracı uygun olarak seçilmediğinde bu hata mesajlarını verebilir. Bu durumda; Denetim Masası\Bölge ve Dil Seçeneklerinden "Türkçe" seçilip, Özelleştir'e tıklanır. Açılan pencerede Tarih sekmesine gelinip Kısa Tarih Biçimi "gg.aa.yyyy" tarih ayıracı & Uzun Tarih Biçimi “gg.aaaa.yyyy.gggg" olarak ayarlanır.
(Ses Kayıt) ARG-İstemci programında kayıt bilgileri görünüyor ama ses dosyası açılmıyor. Ne yapmalıyım?
Kayıt süresini kontrol ediniz. "00:00:00" saniyelik bir kayıt olabilir. Kayıt silinmiş olabilir. Bilgiler kırmızı renktedir. Ses kartınızın sürücüsü yüklenmemiş olabilir. Anlamak için bilgisayarda herhangi bir tane müzik dinleyiniz.
(Ses Kayıt) ARG-İstemci programı açılırken veya kayıt dinlerken "Sunucuya bağlanılamadı" veya "Access Violation" hatası veriyor. Ne yapmalıyım?
ARG-Sunucu programı kapalı olabilir. Kontrol ediniz. SQL Server ve Ses Kayıt haberleşme portları güvenlik duvarı tarafından engellenmiş olabilir. SQL için 1433 ve 1434 nolu portlara Ses Kayıt için 6060, 6767, 6868 ve 6969 nolu portlara izin verilmelidir. (Güvenlik Duvarı Ayarlarından Bağlantı noktası ekle seçeneği kullanılarak bu portlar açılabilir.) Ağdaki veri transferini yavaşlatan Antivirüs veya Netfilter kullanılıyorsa bunlar pasifken programı çalıştırmayı deneyin.
(Ses Kayıt) ARG-İstemci yerel ağda işletim sistemi Vista olan bilgisayarda kayıt bilgilerini gösteriyor; fakat kaydı dinleyemiyoruz.
Aynı yerel ağda işletim sistemi Windows XP olan bilgisayarda kayıtları dinleyemiyoruz. Ne yapmalıyım?
ARG-Sunucu programının ses formatı Vista işletim sistemiyle uyumsuzdur. (DSP Group TrueSpeech) Farklı bir ses formatı seçiniz. GSM 6.10 olabilir. Ses formatını değiştirdikten sonra yapılan kayıtları Vista'da dinleyebilirsiniz.
(Ses Kayıt) ARG-İstemci programı açılmıyor. "SesKayıt.exe bir sorunla karşılaştı ve kapatılması gerekiyor." hata mesajı veriyor. Ne yapmalıyım?
Program veri tabanıyla bağlantı kuramıyor. BDE düzgün yüklenmemiş olabilir. BDE (Borland Database Engine) CD'den yeniden yüklenir. (E:\bin\bdeins\bde\setup.exe) Veri tabanı yapılandırmasında bir sorun olabilir. Denetim Masası\Yönetimsel Araçlar\Veri Kaynakları (ODBC) açılır. "System DSN" sekmesinde SESKAYIT isimli veri tabanı yapılandırması ayarları kontrol edilir.
(Anons) Anons cihazı üzerindeki kırmızı güç ışığı yanmıyor. Ne yapmalıyım?
Adaptörün takılı olduğundan emin olunuz. Adaptörü takılı ise ve cihaz işlemini yapıyor ise cihazın sadece lambasında sorun var demektir. Eğer cihaz işleminide yapmıyor ise ARG ile irtibata geçiniz.
(Anons) Telefon makinesini kaldırdığınızda hat sesi yok. Ne yapmalıyım?
A. Hat ve telefon soketlerinin bağlantısını doğru yaptığınızdan emin olunuz.
B. Cihazın adaptörünü çıkardığınızda cihaz hiç yokmuş gibi bağlantılarınız gerçekleşti mi? Emin olunuz.
C. Adaptörü çıkardığınız hâlde hat yoksa, bağlantılarınız yanlış yapılmıştır. Düzeltiniz!
(Anons) Telefon makinesini kaldırdığınızda hat sesi var. Adaptör takıldığı halde, hatlara çağrı geldiğinde cihaz konuşmuyor. Ne yapmalıyım?
A. Adaptörünüz de sorun olabilir, ARG'yi arayınız.
B. Cihazda sorun olabilir, ARG'yi arayınız.
(Anons) Telefon makinesini kaldırdığınızda hat sesi var. Cihaz hattı karşılayıp, konuşuyor; fakat telefona aktarmıyor. Ne yapmalıyım?
A. Hat ve telefon bağlantılarından emin olunuz.
B. Gece modunda olmadığından emin olunuz. Gece modunda aktarma yapmamaktadır.
C. Gece modunda olmadığından da eminseniz, ARG'yi arayınız.
(Caller ID) Cihazın USB soketi bilgisayara bağlı olduğu hâlde lambası yanmıyor. Ne yapmalıyım?
A. Bilgisayarın açık olması durumunda denediğinizden emin olunuz, bazı bilgisayarların bazı USB portları bilgisayar kapalıyken enerji vermeyebilir.
B. Farklı bir USB portu deneyin.
C. USB kablonuzu değiştirin.
D. Lamba arızalı olabilir, bu durumda cihaz çalışıyor da olabilir, cihazın işlevlerini test etmeye devam edin.
(Caller ID) Arayanın numarası bilgisayar ekranımda görülmüyor. Ne yapmalıyım?
A. Arayan numara gösteren bir telefon makinesiyle hattı test edebilirsiniz. Orda görünüyorsa; diğer maddelere geçiniz. Görünmüyorsa D maddesine geçiniz.
B. Cihazınız bilgisayar ile hangi port üzerinden haberleşiyor ise (USB veya COMPORT) takılı olduğundan ve bu portların çalışır durumda olduğundan emin olunuz.
(Caller ID) Telefon hatlarından bir veya birkaçında hat sinyali yok. Ne yapmalıyım?
A. Büyük olasılıkla, bağlantılarda sorun olabilir. Test için sağlam hatlarla diğerlerindeki aparatların yerini değiştirin. Zira sorunun kaynağı; telefon hattı arızası, telefon makineniz, kısa hat kablosu, RJ14 çoklayıcı, CAT5 kablo olabilir. Bu tespit edilmeli, sorun hattaysa Türk Telekom Arıza Servisi'nden destek alınmalı, sorun bileşenlerden birinin arızası ise; yenisi temin edilerek değiştirilmelidir.
B. A maddesindeki tüm bileşenlerin sorunsuz olduğundan emin olduktan sonra, geriye kalan cihazınızın ilgili hat devresinde arıza olma olasılığıdır.
(SİP24) Cihazın adaptör fişi prize takılı olduğu hâlde ön yüzdeki açık lambası yanmıyor.
1. Çözüm:
A. Cihaz temel işlevlerini sağlıyorsa; sadece lamba bozulmuş olabilir.
B. Enerji kablosunun sağlamlığını kontrol ediniz.
C. Prizde elektrik enerjisinin var olduğundan emin olunuz.
8.2 Sorun: Enerji lambası yanık olduğu halde sistem aramalara yanıt vermiyor.
2. Çözüm:
A. Hatlarda bir arıza olup olmadığını anlamak için hat kablolarını bir telefon makinasına bağlayarak çevir sesi gelip gelmediğini inceleyiniz.
B. Santral üzerinden kullanılma durumunda santrale gelen dış çağrıların aygıta yönlendirilip yönlendirilmediğini kontrol ediniz.
C. Güç adaptör soketini çıkarıp, takın ve sonucu gözlemleyin.
D. Hat ve telefon kablolarinin birbirleri yerine takılmadığından emin olun.
8.3 Sorun: SİP24 bilgisayarla iletişim kuramıyor.
3. Çözüm:
A. Bilgisayar bağlantısının doğru COM portuna yapılıp yapılmadığına bakınız.
B. Programında iletişimin doğru COM portuna yönlendirildiğini kontrol ediniz.
C. Her iki hat meşgul değilken Güç soketini açıp kapatın ve sonucu gözlemleyin.
D. Aynı COMPORT'u başka bir cihaz veya yazılımın kullanmadığından emin olunuz.
E. Sadece adaptör bozuk olabilir. Teknik servis tarafından başka bir adaptörle test yapılabilir.
8.4 Sorun: SİP24 yetkiliye aktarma yapamıyor.
4. Çözüm:
A. Paralel telefon makinasının bağlantısının sağlamlığından emin olunuz. Bağlantı sağlamsa hat meşgul değilken ahize kaldırıldığında hat sesi duyulmalıdır.
B. Gece servisinde aktarma yapılmayacağına dikkat edilerek gündüz servisinde olduğundan emin olunuz.
C. Bu sorunu yetkili hizmet bayisine bildiriniz!.
(SİP24) SİP24 Cihazları aynı anda kaç hattan hizmet verebilmektedir?
Ürün 2 ve 4 hatlı olarak üretilmektedir. Talebinize uygun kapasiteli cihaz edinebilirsiniz. Daha çok hattınız varsa; birden fazla cihazı birden fazla bilgisayarla veya bir bilgisayarın birden fazla COMPORT'u üzerinden çalıştırabilirsiniz.
(SİP24) SİP24 Cihazı, kullanmakta olduğum Abone Takip yazılımı ile entegre değilse, yine de yarar sağlar mı?
Ürün daha çok su ve tüp sektörlerinde kullanılmaktadır ve bilinen birkaç yazılımevi yazılımlarına entegre edilmiştir. Ayrıca bağlı bulunulan ana firmanın yönlendirmesiyle, kullanılan özel yazılımlara entegrasyonu da yaptırılabilir. Çok zor ve karmaşık bir işlem gerektirmemektedir. Yazılımevinin yaklaşımı olumluysa; ARG her türlü desteği sağlar.
(SİP24) SİP24 cihazı, bazen veya her zaman arayan numarayı tespit edemiyor (bazı uygulamalarda dinletmiyor, bazılarında yazılıma iletmiyor).
Ürün, arayan numarayı tespit ederek, bilgisayara iletme özelliğine sahiptir. Bazen yapmıyorsa; arayan numara numarasını gizlemiş olabilir. Hiç yapmıyorsa; hattınızın CLIP özelliğini Türk Telekom 444 1 444 çağrı merkezinden sorgulayınız.
(SİP24) SİP24 cihazının bağlantısı, kurulması kolay mıdır? Servis hizmeti gerektirmeden yapabilir miyim?
Ürünün kurulumu montajı çok kolaydır. Adaptör, hat, telefon ve seri port bağlantısından ibarettir. Kurulumu kolaylaştırıcı malzemeler ürün paketiyle sunulmaktadır.